måndag 2 maj 2011

du-jag

vissa dagar är bara så fruktansvärt tråkiga, som denna måndag. våren lyser med sin frånvaro, känns som höstvindar ute. jag gick t o m ner och hämtade upp min skidjacka från förrådet för att ha när jag ger mig iväg till skolan senare. kvällsföreläsning på schemat. gillar det inte då dagen blir så lång och seg. sitter hemma och försöker plöja lite kurslitteratur men koncentrationen vill inte infinna sig, vilket resulterar i att jag städar och målar naglarna istället. väldigt ineffektivt, särskilt när resten av veckan är fullspäckad och det inte finns tid för egen inläsning. ja,ja, det ordnar sig alltid i slutändan. jag har ju läst all kurslitteratur hittills, troligen den enda som har en sådan uselt studieteknik... fyra veckor kvar, sen är det över för den här terminen.
vill egentligen inte alls tänka på framtiden. just nu går ingenting att planera. jag vet varken ut eller in. vet inte hur jag ska gå vidare, vad nästa steg ska bli. jag behöver nog sätta mig ned och tänka. bolla tankarna med någon, för ensam går jag lätt vilse i mina egna tankar och invanda spår. ibland behöver man bara höra andras åsikter eller syn på saker och ting. utan att de kommer med några svar, bara erbjuda en ny infallsvinkel. samtal kan leda till nya möjligheter, att nya tankar och vägar öppnar sig för en.
utbyte. samspel.
det behövs ett det-du för att man ska uppleva sitt jag.

1 kommentar: