söndag 1 maj 2011

ge sig själv tid

motivationen för plugg är på nedåtgående, som för många andra i dessa tider. bara fyra veckor kvar av terminen. maj går nog fort, åtminstone om det stämmer att "tiden går fort när man har mkt att göra" ( eller var det roligt? ;p). jag ska klara av den här terminen också, ta mina 30 p som jag föresatt mig att göra. men det känns inte bra. långtifrån. innerst inne går jag emot mina värderingar. jag prioriterar fel, för prioritera tvingas jag göra. nu har jag försökt detta i snart ett år, dvs både kämpa med studier och mot anorexin. två var för sig stora och krävande projekt. för stora för att jobba med samtidigt. åtminstone för mig. det är dags att inse det, inse mina begränsningar. inse att det är så jäkla tufft för mig att göra mig fri från ätstörningen att jag behöver ha 100% fokus på det, och bara det, om jag ska vinna den kampen. hur gärna jag än vill gå vidare med livet så är jag inte mogen för det ännu. det där med en sak i taget, det är inte min starka sida. jag har så jäkla bråttom med allt, springer från det ena till det andra utan att löpa hela linan ut. så fort det börjar kännas lite bättre, ja då tolkar jag det som att det är dags att börja ta itu med nästa uppgift istället för att stanna i det som är och bygga en solid grund att senare, när jag är redo, gå vidare utifrån.
att ge sig själv tid. det är att vara snäll mot sig själv och ödmjuk inför livet.

1 kommentar:

  1. Precis det där hade jag ett långt samtal om igår och kom fram till samma sak. Jag har kämpat/kämpar med studierna samtidigt som jag för kampen mot anorexin. Att sätta studierna först är så mkt "lättare" samtidigt som jag insett att det inte är den rätta vägen...ska jag börja plugga ett program vill jag vara fri/sk) först inte börja plugga för att bli fri(sk) för det har jag testat utan positivt resultat. Så hösten är numera ett tomt och skrämmande blad...har du några planer och vad är det för sommarjobb du fått? Stort grattis förresten! var rädd om dig vännen! Bamsekramar

    SvaraRadera