söndag 1 maj 2011

en fortsättning

ett långt uppehåll från bloggen. funderingar på att lägga ner den, men jag märker samtidigt att jag saknar det lite. saknar kontakten med andra här. därför är jag tillbaka, men i vilken omfattning och med vilken kvalitet på inläggen får vi se. jag skriver främst för min egen skull.
mår, till skillnad från majoriteten av uppsalas studentinvånare, rätt bra idag trots en heldags valborgsfirande. skönt. högtider måste inte innebära stora mängder alkohol och redlös berusning. det är inte allt eller inget.
cyklade genom uppsalas skräpfyllda gator nu på förmiddagen för att sätta mig på universitet och plugga. skriva klart den där essän som ska in. flydde från korridoren som stinker av gammal fylla, avslagen öl, matrester, diverse kroppsodörer och diskberg. det där får nån annan ta hand om. hoppas jag.
behöver knappast trängas med andra om utrymme på universitetet. det ekar tomt i lokalerna, bara jag och en kinesisk utbytesstudent i hela huset. öde. studiero åtminstone.
vad mycket mer man får gjort när man inte är utslagen dagen efter festande, men så kan man ju festa på olika nivåer...
nu kommer regnet.

1 kommentar:

  1. Jag satt också på skolan i söndags nästan helt ensam och skrev på en hemtenta. Har saknat dina ord och saknar dig Johanna!<3

    SvaraRadera