onsdag 11 maj 2011

when, tell me when

det var allt en dålig comeback. skyller på att det är mer än mycket att göra så här de sista veckorna på terminen. skolkade från kvällens föreläsning och prioriterade att sitta hemma och plugga istället. jobba med de uppgifter som ska in, prioritering av tid och energi. två veckor till, sen är den tyngsta biten gjord och jag kan börja se framemot sommaren.
men nu har jag gjort kväll. sitter med fönstret öppet och släpper in kvällens dofter och ljud. en och annan mygga letar sig in. hör sorlet av ett gäng ungdomar som grillar i parken utanför, men överröstad av musiken från musikalen "chess" som spelas på spotify. åh, vad tycker mycket om den musikalen! skulle mer än gärna se den igen om den spelades här i sverige, med samma ensemble som senast.
känner mig upprymd. ingen aning om varför. är det kanske känslan av sommar? en uppsluppen stämning som genomsyrar staden. vårkänslor. korridorgrannen som svävar på små rosa moln och sjunger för sig själv. kärlek. önskar jag också var kär, eller åtminstone hade någon att drömma om och som fick det att pirra i magtrakten. istället får jag nöja mig med att le åt hennes förälskelse. men när, om inte på våren/sommaren önskar man som hetast att man själv förälskad gick hand i hand med någon längs vattnet?



en dag är det min tur att möta någon. en dag... när?

1 kommentar:

  1. Kunde varit mina ord.. så känns det och jag hoppas också, drömmer och längtar.. du skriver så fint och jag hoppas med dig...
    ha en fortsatt skön kväll
    LINA

    SvaraRadera