måndag 21 mars 2011

inget mer än siffror

det förutspådda hoppet kom. herregud. som om jag inte mådde tillräckligt dåligt redan.
äsch, då kan det lika gärna späs på med lite viktångest.
förbannade siffror. förbannade tekniska apparat. vad säger den egentligen? nej, den är inte ett hjälpmedel i kampen mot friskhet. framsteg behöver inte nödvändigtvis, kan egentligen inte, mätas på en våg.
det är nu det gäller att ha is i magen och bara fortsätta göra det jag måste göra. inte låta några intetsägande siffror få mig att köra av vägen. mitt grepp om ratten är krampaktigt. jag stirrar rakt fram, mot ett diffust mål någonstans långt där framme. så långt bort i horisonten att jag ännu inte skymtar det. men det finns där.

11 kommentarer:

  1. Jag känner igen mig och jag vet att det går. det är så värt det så håll i men glöm inte slappna av mitt i allt. Det är en konst men blir lite andrum. Håller på dig och skickar en styrkekram....:)))LINA

    SvaraRadera
  2. Glöm det. Verkligen. Glöm siffrorna. Jag har märkt att det faktiskt går att totalt ignorera det. Om du bestämmer dig. För det finns faktiskt, ingen ingen ingen mening med att straffa dig själv genom att älta siffror. De säger ingenting om dig Johanna. Ingenting annat än att du valt att ta en fajt för DIG. Du har gjort valet att det är slut nu. Nu räcker det. Inget mer anorexi. Du vill ut i livet, leva och vara glad. Siffror spelar ingen roll Johanna. Du klarar det, man vänjer sig. Och livet i en större kropp är bara bättre. Det finns inga nackdelar alls. Du kommer klara det. Hör av dig på alla sätt, om det blir för svårt. Jag finns här och jag hejar på dig som tusan!

    SvaraRadera
  3. Men hoppet är ju bara ett bevis på att du gör helt rätt!

    SvaraRadera
  4. Släng bort vågen! Den visar ingenting annat än siffror. Och hur tråkigt är det inte med siffror...? Roligare att beskriva sitt mående med ord än med siffror!

    Kramar

    SvaraRadera
  5. Tack vännen! Japp, balkong och 100 m till sushin så det blir sushi och vin på balkongen i kvällssolen i sommar!

    SvaraRadera
  6. Väger du dig själv hemma eller är det inom sjukvården? Om det är hemma, pressa dig till attta bort vågen och är det inom vården, släpp kontrollen och väg dig bak och fram.Det är svårt men på sikt gör du det lite lättare för dig själv!

    Styrkekramar
    Zita

    SvaraRadera
  7. Saknar dig, vart är du??

    SvaraRadera
  8. Gärna! Den ska säljas fort som f-n så jag får min belöning sen! ;o)

    SvaraRadera
  9. Ut med vågen....den bara triggar och är egentligen inget mer än ett par dumma siffor som bara ställer till det för dig. Du kan!

    Stor kram på dig!

    SvaraRadera
  10. Fina du! Tack för din kommentar. Jag saknar dina ord. Är det någon speciell anledning till att du inte skriver längre? Eller skriver du någon annanstans? Man blir ju alltid lite orolig. Hur har du det?

    SvaraRadera