tisdag 16 augusti 2011

Virvelvind

Mitt inre är i uppror. Tankarna virvlar runt utan början och utan slut. Känns som att hela min framtid står på spel. Vad ska jag göra av situationen? Hur ska jag välja att gå vidare? Lyssna på min magkänsla eller köra på det jag bestämt sedan tidigare och se vart det leder?
Valet står mellan att börja på arbetsterapeutprogrammet vid KI och se vad jag tycker om det, eller att läsa socialpsykologi A vid UU och då pendla den första tiden tills jag fixat nytt boende i Uppsala. Innerst inne känner jag att jag inte är en storstadstjej och inte vill bo i Stockholm eller i dess kranskommuner, jag trivs inte med tempot och den splittrade atmosfären som råder. Jag vill bo i en mindre stad som är greppbar och där tempot är lite lugnare. Uppsala. Börjar jag på en 3-årig utbildning är jag fast här, vare sig jag vill eller inte. Det känns inte bra att göra det om jag inte kan tänka mig att fullfölja den. En termin på arbetsterapeutprogrammet går inte att tillgodoräkna sig i någon annan utbildning. Om jag väljer att istället ännu en termin läsa en lös kurs, kan jag tänka mig att börja på sjukgymnast i Uppsala till våren istället. Det som jag egentligen sökt i första hand redan nu till hösten men ändrade.

2 kommentarer:

  1. Det låter som du har svaret. Lyssna till din magkänsla, det är ditt liv. Lycka till oavsett vad du väljer.

    SvaraRadera
  2. Våga lyssna till din magkänsla Johanna. Jag tror precis som ovanstående att du har svaret inom dig. Sedan är det alltför lätt att trassla in sig i vad man "borde" och "ska" vad gäller utbildning i dagens samhälle. Inte är det lätt men jag tror och tänker på dig och det kommer bli bra till slut!
    STÖRSTA KRAMEN!

    SvaraRadera