söndag 14 augusti 2011

Spontanitet är att leva i nuet

Nu ska jag sova sött efter en intensiv dag med packning, städning och sedan upp-packning och mera städning. Men jag har börjat komma i ordning, eller åtminstone fått in grejerna i skåp och lådor. Sedan återstår det större arbetet med att göra sig hemmastadd och fixa det hemtrevligt i lägenheten. Det får bli en annan dag, för nu är jag helt slut och ska nyduschad krypa ner i sängen. Tv fungerar inte så jag lyssnar på p2 på radion, lite lugn och harmonisk klassisk musik som har positiv påverkan på mitt sinne inför natten.
Imorgon ska jag utforska omgivningarna lite bättre på cykel, spana in var man närmast kan storhandla och kanske ta en sväng till IKEA om andan faller på. Annars nöjer jag mig med att fortsätta pyssla i lägenheten och boa in mig. Det får morgondagen utvisa.
Jag försöker att föra in mer spontanitet i mitt liv och inte alltid bestämma vad och hur jag ska göra saker på förhand utan istället lyssna till vad kropp och själ vill i stunden. Det kan man aldrig förutspå eller veta i förväg. För det krävs medveten närvaro.
 

2 kommentarer:

  1. Trevligt att få läsa dina tankar de är väl värda och lycka till i det nya boet! följer mer än gärna din resa, jag har min och tillsamamns var för sig tar vi ett steg i taget..... men framåt går det...
    KRAM LINA

    SvaraRadera