torsdag 9 september 2010

innovation race

är helt slut i huvudet efter en maratondag med ett projektarbete vi håller på med i två dagar nu. ett innovations race, väldigt spännande och intressant, men också intensivt. det är otroligt lärorikt att få jobba med ett riktigt case och försöka hitta lösningar på aktuella problem i samhället idag, samtidigt som jag lär mig mycket om mig själv i arbetsprocessen i gruppen. jag tycker så mycket om att arbeta i team, där alla bidrar med olika infallsvinklar, egenskaper och kunskaper. jag lär mig ofta mer av att lyssna och lära av andra än genom att plugga fakta i läroböcker, även fast det också behövs såklart.
kom hem och har gjort i ordning matlådan till imorgon. mer än så orkar jag inte känner jag. det tar på krafterna att vara igång och alert i 10 timmar, i princip utan paus. mental utmattning!
ska lägga mig på sängen med senaste numret av damernas värld som hade dykt upp i brevinkastet idag. det är mer lättsmält att bläddra i en tidning än att läsa en bok. kurslitteraturen får jag ta mig an i helgen. det är även kulturnatten här i stan på lördag som jag tänkte gå på. en massa spännande kulturevenemang som alla är helt gratis! toppen :) planerar att gå på något yogapass, teprovning, öppet hus i botaniska trädgårdens växthus och titta på den omtalade victorianäckrosen som endast blommar nattetid samt kanske bob hanssons framträdande på ekocaféet. får se hur mycket som hinns och orkas med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar