måndag 6 september 2010

att ge och ta

min frånvaro här på bloggen den senaste tiden ger mig dåligt samvete. när jag tog upp bloggen igen så var det på villkor att det inte skulle bli ett tvång att skriva. hittills har det heller inte varit det, men nu ser mitt liv lite annorlunda ut än när jag startade. det är något jag är oerhört glad och tacksam över! bloggen har väl fyllt sin funktion, och gör fortfarande i och med att den är ett bra verktyg för att hålla kontakten med fina människor runtom i landet. men mitt eget engagemang har sinat, i af gått ner i en svacka. det är så mycket annat som tar upp min tid nu, det verkliga livet. nog för att den virtuella världen är lika existerande som den fysiska, men jag kan inte till fullo vara närvarande på både plan samtidigt. därav min högst bristfälliga uppdatering här. den tid jag har för "slösurfande" ägnar jag hellre åt att läsa andras inspirerande bloggar, än att skriva själv. känner att jag inte har så mycket att komma med, nästan ett slags prestationsångest. dumt, jag vet! men andra formulerar sig och har så mycket klokare tankar att dela med sig av än vad jag just nu kan få ur mig. därför nöjer jag mig med att med glädje och tacksamhet ta del av andras tankar och vardag. livet är ett givande och tagande. jag tar mer än jag ger för tillfället. så får det vara. tids nog svänger pendeln.
så, nu loggar jag in på bloglovin, fixar en kopp kaffe, och gör kväll för idag med pluggandet. det är en dag imorgon också. en dag som jag förövrigt inte har planerad, mer än att skriva slutfinishen på min fallstudie och skicka in den. sen är dagen blank, men vädret ser lovande ut så jag slår mig nog ner i en park i solen :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar