söndag 12 september 2010

nytt handarbetsprojekt

har haft en trevlig eftermiddag tillsammans med fina I. har startat upp ett nytt handarbetsprojekt, då jag börjar bli i akut behov av ett par nya tofflor. har nämligen nött hål på både mina virkade tofflor och nu mina stickade raggsockor. klarar mig inte utan ett par extrasockor/tofflor på fötterna nu när det börjar gå mot kallare tider. det är dragit i gamla kåkar som denna, särskilt på golvet. alltså måste jag sätta lite fart om jag ska få till ett par sockor inom snar framtid! jag är dock dåligt på att ta mig tid att sätta mig med stickning eller virkning här hemma. fastnar oftast i någon hjärndödande aktivitet som surfande på nätet istället. får styra upp lite stick- och virkdejter tillsammans med andra istället tror jag. dessutom är det mycket roligare att snacka skit samtidigt (eller beröra livets stora och svåra frågor)!
börjar få ordentligt ont i ryggen nu när jag suttit böjd över kursböckerna i dryga timmen. jag har inte den mest optimala arbetsställningen vid mitt skrivbord. jag sitter alldeles för lågt i förhållande till bordshöjden och får således dra upp axlarna när jag använder tangentbordet. måste göra nåt åt detta, fixa nån bättre stol eller nån dyna att komma upp lite högre med. jag kan ju inte klaga att jag får ont i rygg och axlar när jag inte gör något åt problemet... ska dock försöka komma igång regelbundet med yogan nu igen, för det gör stor skillnad för musklerna i ryggen. det här med att prioritera min tid behöver jag bli bättre på. jag har tid, men använder den ofta på "fel" sätt.
var för övrigt och förtidsröstade idag. skönt att ha det gjort! nu kan jag lägga allt valsnack åt sidan och med spänning invänta valresultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar