fredag 4 mars 2011

att reparera

en kort men intensiv arbetsvecka som avslutats med finbesök av mamma. två riktiga kvalitetsdagar, då jag blivit ordentligt bortskämd på alla sätt och vis. med omtänksamhet, närhet, god mat och sällskap. kärlek.
jag glädjs så över att vår relation håller på att repareras, något jag trodde jag hade förstört alla möjligheter till. jag har fått ännu en chans. vilken i ordningen? men jag kan innerligt ärligt säga att det är annorlunda nu, utan att precisera det närmare. det finns en stabilare grund att bygga på. en solid grund. sen är tiden en orubblig faktor, bara att acceptera. det tar tid. det måste få ta tid. men jag vet att det är möjligt.
det är dessa två dagar ett viktigt bevis på.
ett bevis på att jag har de bästa föräldrar jag kan önska.
ett bevis på att relationer kan repareras, med tid och tillit. det försöker jag ha i åtanke vid andra familjerelationer. det kan bli bättre. det kan bli bra.
bra blir det alltid, som det står på bilden ovanför mitt nattduksbord. kloka ord av en klok person.

4 kommentarer:

  1. Blir varm i hjärtat av att höra att du haft fina dagar tillsammans med din mamma. Det finns ett hopp i dina inlägg nu Johanna. Ett hopp, en tro och en styrka om att det kommer och ska bli bra.
    Du finns i mina tankar!

    SvaraRadera
  2. ja, Bra blir det alltid. Det måste det bli och det blir det Alltid.

    SvaraRadera
  3. Fint att läsa! Jag börjar känna lite samma sak med mina föräldrar. :o)

    SvaraRadera
  4. Vad roligt att höra att du haft fina dagar tillsammans med din mamma.
    Det går att få en dålig relation att vända till något bra men man får jobba på det.
    Styrkekramar
    Zita

    SvaraRadera