tisdag 24 augusti 2010

livets alla delar

det är mycket nu. jag har förberett mig på några intensiva och tuffa veckor så här i början, med alla nya intryck, nya människor och förstås studierna. det märks att det var år och dar sen jag satt i en skolbänk. lite trögstartad att komma in i studietänket igen, måste försöka hitta nån bra studieteknik som kan underlätta lite. att läsa på högskola/universitet är knappast att jämföra med gymnasiestudierna. drunknar i kurslitteraturen. det är nu jag måste sätta mina egna gränser och prioritera. det finns alla möjligheter att köra huvudet rakt in i väggen igen, men det är jag fast besluten att inte göra. jag ska inte gå i samma fälla som tidigare. det finns faktiskt någonting mittemellan. bara titta på hur många människor som läser vidare på högskola. de klarar av det, och de är inte alla några supermänniskor. alltså kommer jag också att fixa det, jag är inte mer dum i huvudet än andra. bara jag lyssnar till mig själv, min kropp och sätter rimliga mål/krav på mig själv så ska det här gå bra. kursen verkar väldigt spännande och intressant och kursarna helt ok i den lilla mån vi har haft tid över att bekanta oss med varandra. det känns bra! mitt mål med den här terminen är inte att prestera några toppbetyg i kursen. det är istället att ta för mig av livet ur alla aspekter och gå ut med godkänt. det räcker mer än väl.
ser framemot slutet av veckans kommande gemensamma aktiviteter utöver föreläsningarna. pubrunda och light-variant av nollning står på agendan. roligt!
nu ska jag återgå till kompendiet med en rad vetenskapliga artiklar om hållbar utveckling. lagom mkt plugg var det....

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar