torsdag 19 augusti 2010

otålig...

bara väntar på att hösten studier ska dra igång på allvar nu! jag längtar efter att få ta mig an nya utmaningar, börja använda hjärnan igen samt att ta del av allt spännande uppsalas studentliv har att erbjuda. gick med i norrlands nation idag efter lite funderande fram och tillbaka. det blir nog bra, om inte annat är det bara att byta senare om jag känner för det. skrev upp mig på en lista att hjälpa till att servera på nationen, och blev direkt tillfrågad om jag vill vara med på en sittning nästa fredag. det är en heldagsjobb, från 12-00 så jag måste få lite betänktetid. kanske gör jag bättre i att inte bränna ut mig från start, utan ta det lite piano i början och först och främst se till att hänga med i studierna. det är trots allt dem jag är här för, men det sociala livet väger nästan lika tungt.
jag längtar efter att skaffa mig nya vänner, intressen och aktiviteter att förgylla min fritid med. det är ju allt det roliga runtomkring som får en att må bra och samtidigt orka med studierna. i lagom dos förstås. nåja, en sak i taget. det är en mindre god egenskap jag har, min otålighet. när jag väl har gett mig in i något vill jag göra det till 110% och sätta igång omedelbums. men allt faller inte på plats på en gång. mångt och mycket måste man växa in i, ge det tid. ge sig själv tid att känna efter. lyssna inåt. det kan man inte göra om man hela tiden kastar sig från det ena till det andra, alltid med tankarna i framtiden och på vad som skall komma härnäst.
hösten blir en prövning i att lyssna till mig själv. vad vill jag göra? vad mår jag bra av?
nu ska jag gå ut och se om jag kan plocka lite äpplen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar