söndag 22 augusti 2010

nu drar det igång

stressnivån sköt i höjden för en liten stund sedan då min dator vägrade att starta. smått panik! utan den är jag helt handikappad, särskilt med tanke på att kursen sätter igång imorgon och jag är helt beroende av den i det arbetet. jag är inte alls särskilt teknisk, så det enda jag kunde göra var att trycka på "power" med jämna mellanrum, slå av strömmen och sen försöka på nytt. efter ett antal försök, och när jag även drog ur musen, då bestämde den sig för att starta helt plötsligt. lättnaden var total! hoppas verkligen att den inte tänker spela mig liknande spratt i framtiden...jag blir lite orolig, den är dessutom inte mer än två månader gammal så det ska inte vara något fel på den (kan man tycka...).

snart har en vecka gått i min nya hemstad. jag har funnit mig väl tillrätta. trivs, och ännu bättre blir det nog när kursen drar igång imorgon. ser med spänning, och en rätt stor portion nervositet, framemot det. att få träffa kursare och mer konkret få information om hur kursen kommer att se ut. nervös för hur jag kommer att klara av universitetsstudier. stress, press och prestationskrav. det gör mig livrädd. känner mig helt lost i denna nya värld.

jag äter och äter ännu mer. har fått en ny motivations-kick i och med flytten och allt det som ligger framför mig. jag är väl medveten om vad som krävs av mig för att jag ska orka med studentlivet och studierna, och jag är till 110% inställd på att klara av det. när jag har ett så tydligt, konkret och närliggande mål går det mycket lättare att motivera mig att äta. äta mer än jag tidigare gjort. äta även när jag inte är hungrig. äta det som jag är sugen på och tycker är gott. äta det som tidigare varit förbjudet. äta för att bygga upp kroppen.
jag vill så mycket, och de sakerna är inte förenliga med en satans ätstörning! därför ger jag blanka f-n i tankarna och tvivlen som skriker i mitt inre och istället gör det jag innerst inne vet leder mig på rätt väg.
jag väljer att följa och lita på min vägledares ord.

tillit

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar