fredag 13 augusti 2010

vackra kroatien

hemma igen efter en härlig vecka i kroatien med två helt underbara tjejer! att bara komma iväg och få lite miljöombyte gör så otroligt mkt för hur man sen ser på sin egen vardag när man kommer hem igen. jag trivs med vardag, utan den skulle jag inte uppskatta semester.
borta bra men hemma bäst. en vecka är tillräckligt att vara borta. längre än så klarar jag inte att stå emot sjukdomsdemonerna som härjar och styr mina tankar. när rutiner och vanor bryts tar de chansen och attackerar. de första dagarna kände jag att jag kunde hålla dem i schack, medan de tyvärr fick lite för mkt utrymme de sista dagarna. dock är jag väldigt nöjd med resan och har haft det toppenbra! jag har njutit i fulla drag av god mat, vackra vyer, underbart badvatten, sol, värme och två härliga tjejer. stort tack till er som gjorde min semester så lyckad ;)
det tar några dagar nu innan jag känner att jag har kommit ikapp med livet här hemma, för att inte tala om internet och alla bloggar... och mitt i allt så håller jag på att packa ner det som återstår i min lägenhet för på tisdag går flyttlasset!
ska bli himla spännande och väldigt väldigt roligt! är så glad att jag också kom in på kursen hållbar utveckling, vilket innebär att jag slipper läsa tyska. denna kurs verkar intressant så jag längtar till den sätter igång. som tur är får jag knappt en vecka på mig i staden innan studierna börjar, några dagar att finna mig tillrätta och göra mig hemmastadd. det ska nog bli bra.
nej, nu ska jag fortsätta med lite bloggläsande (och göra det lite mer bekvämt för mig än nu på en pinnstol med laptopen i knäet, då soffan är såld och jag bara har köksstolarna kvar...)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar