fredag 20 augusti 2010

sällskapssjuk

klurar på utmaningen som kat har slängt ut på sin blogg. har fått med mig så många kloka ord under mina långa och krokiga livsresa att det är svårt att sortera ut de bästa. blir nog snarare några citat som ligger mig närmast till hands just nu, som jag idag hämtar kraft och peppning ifrån. det handlar också mycket om vem det är som yttrat orden, och vad som ligger bakom dem, värmen och stödet som den personen gav mig, och fortfarande ger när jag tänker på honom/henne.
dagarna här blir längre och längre nu när jag har kommit tillrätta och grejat klart med flytten. ensamheten blir påtaglig. hela uppsala sjuder av liv, ett liv som nynäshamn helt saknade. jag vill också vara en del av det! jag vill också sitta med vänner på ett mysigt café, dricka latte och snacka skit. jag vill också vara på väg ut i uppsalanatten i glada vänners lag. jag vill också sitta och plugga tillsammans med kursare. jag vill umgås. nu är jag så less på att vara själv!
var på registreringen till kursen idag och på måndag sätter den äntligen igång. vad jag ska hitta på i helgen återstår att se. hoppas på sol (kanske en döfödd förhoppning...) eller åtminstone uppehåll. då kan jag sätta mig ute i nån av uppsalas alla vackra parker och läsa in lite kurslitteratur. jag tar en dag i taget.

nuet är det enda som existerar

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar