måndag 2 augusti 2010

kopplingar och omkopplingar

ute öser regnet ner som det har gjort, med ett litet undantag, hela dagen. tråkmåndag. jag sitter inne och ugglar, packar lite inför resan (längtar!), packar ur lite då jag alltid tar med mig på tok för mkt onödiga grejer, packar ihop lite i köksskåpen inför flytten och har nu målat tånaglarna och gjort mig klar för en kväll i soffan utan mer aktivitet än att förflytta mig till vattenkokaren och kaffepulvret lite senare.
träffat min samtalskontakt idag igen efter sommaruppehållet. det var rätt välbehövligt, även fast jag inte får ut särskilt mkt att gå hos henne. det är ömsesidigt, men i brist på annan kompetens i den här lilla orten har vi fått förlika oss med varandra. det var mest jag själv som gav mig en spark i baken under dagens samtal. nu måste jag ta upp kampen på allvar igen om jag ska ro iland med höstens projekt, dvs, flytt och heltidsstudier. att gå från att ha varit sjukskriven på heltid de senaste två åren till universitetsstudier kräver en hel del. framför allt kräver det en kropp och ett psyke i hyfsad kondition. jag ska bygga, bygga, bygga, en stark och funktionell kropp! men att det ska vara så svårt att känslomässigt göra kopplingen mat-en stark och vacker kropp istället för den inlärda kopplingen som lyder mat-tjock och oduglig kropp...
nu ska jag slita mig från datorn en stund och se på ett nytt liv på landet. omsatt till min verklighet blir det snart ett nytt liv i studentstaden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar