måndag 16 augusti 2010

uppsala nästa

nu är lägenheten tömd och bilen packad inför morgondagen då det bär av till uppsala. det är med spänning och en del nervositet jag ser framemot en ny fas i mitt liv; studentlivet. känns bra att jag har knappt en vecka på mig att göra mig hemmastadd innan studierna drar igång på allvar. jag behöver några dagar på mig att landa, både i mig själv och i min nya omgivning.
lite vemodigt är det ändå att lämna det som varit mitt hem de senaste åren. jag har ju trivts bra här. kommer att sakna familjens hund, hon som jag tagit min tillflykt till när jag mått dåligt eller bara vill ha lite närhet och villkorslös kärlek. man kan dock inte ha allt, alltid. var sak har sin tid. vad som framtiden har att erbjuda har jag ännu ingen aning om, men grundkänslan säger att det kommer att bli bra.
jag är redo att ta nästa steg i livet. UT i livet den här gången.

kommer inte att ha internetuppkoppling de närmsta dagarna, så det blir ännu mer dött här än vad det brukar vara ett tag tills jag fått ordning på allt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar