lördag 28 augusti 2010

vad är lagom??

bloggen har verkligen hamnat sist på prioriteringslistan denna vecka. den lilla tid jag har haft över på kvällarna framför datorn ägnar jag hellre åt att läsa andras bloggar än att själv skriva. kanske dags för ett eget bidrag nu!
men egentligen borde jag inte sitta här nu heller. har åtskilliga sidor att läsa i kompendiet till måndag, artiklar som jag skulle ha läst tidigare idag men inte gjort. istället har dagen tillbringats i hästmiljö med fina katt, sen framför spisen förberedandes en hel del matlådor inför kommande vecka. lika bra att passa på att ta köket i besittning nu när jag är ensam i lägenheten innan de andra tjejerna kommer tillbaka imorrn. är dock i akut behov av större frysutrymme! ett litet ynka frysfack räcker inte långt i min värld. jag får hålla utkik efter en liten frys till salu på blocket.
veckan har varit intensiv, men nu börjar jag komma ikapp lite med mig själv också. tog mig tid att göra lite yoga/meditation på eftermiddagen, något som lätt prioriteras bort när jag är stressad. tvärtemot vad jag behöver ta mig tid till. just då är det som mest välbehövligt att stanna upp och gå in i mig själv. lyssna in kropp och själ. återigen hitta balansen. jag behöver få in den rutinen här också, även fast pluggandet tar mycket tid.
har varit ute och känt på pulsen på nationslivet med kursarna efter en kvällsföreläsning i torsdags. väldigt trevligt. kommer att bli en riktigt rolig höst, utbudet av nöjen för studenter är som sagt enormt här i uppsala. enormt i mina ögon åtminstone.
jag glömmer lätt bort att jag ännu bara har bott här i drygt en vecka. ur många aspekter känns tiden som förflutit sen dess så mkt längre. jag LEVER och UPPLEVER så mkt mer än jag gjort tidigare. och upplevelser generar positiv energi, kraft och motivation. jag är otålig,vill så mycket, men får inte låta mig dras med i ett snabbare tempo än vad jag mår bra av.

lagom är bäst

vad jag avskyr den frasen...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar