onsdag 23 juni 2010

en god natts sömn gör susen

till min stora glädje och förvåning vaknade jag idag med en fot som inte alls gjorde ont. visst var den lite öm om jag klämde på den, men jag kan gå på den utan problem. jippie! det är inte förrän man blir skadad på något vis som man lär sig uppskatta varenda liten detalj i kroppen. fötterna tar jag som självklara, de bara finns där att gå på, bär mig överallt utan att jag skänker dem en tanke eller uppskattning. idag har jag gått omkring och varit så glad över min kropp som faktiskt fungerar så pass bra som den gör med tanke på allt jag har utsatt den för!
kunde gå på midsommarfirandet på äldrecentrum som planerat idag då, som tur var. det var väldigt uppskattat bland gamlingarna. dragspel och gitarr, sång, sill och potatis och jordgubbstårta till efterrätt. en riktig midsommarfest och dagen till ära hade jag blommor i håret. dock ingen krans som jag först hade tänkt göra. blev inte att jag gav mig ut och plockade blommor igår...
efter middagen har jag varit väldigt produktiv och fyllt frysen med en ny omgång matlådor. har gjort lammfärsbiffar, som jag en en riktig hejare på att göra, och kokat egna kikärtor. både billigare och bättre för miljön än att köpa på konserv.
nu går fotbolls-vm i bakgrunden. ska sätta mig och titta lite mer koncentrerat nu i andra halvlek, det är en bra match mellan tyskland-ghana. jag tror tyskland kommer att gå långt i detta mästerskap, men vem jag har som favorit eller tippad segrare vet jag inte riktigt. det viktigaste för mig är att det blir bra och spännande matcher, med högkvalitativ underhållning.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar