måndag 28 juni 2010

sommar, sommar, sommar

soligt väder=dålig uppdatering
sommaren brukar bli en välbehövlig datorsemester, åtminstone står datorn inte på jämt och ständigt som den gör stora delar av resten av året. nu tillbringas inte mer tid än nödvändigt inomhus. klockan är lite över halv åtta på kvällen och det är fortfarande över 20 grader ute. helt underbart, utomlandskänsla :) när vädret är så här vackert känns livet lite lättare, lite enklare. jag lever mer, tillåter mig att leva mer och vara friare. vågar släppa på kontroll och istället släppa in mer spontanitet som sommaren faktiskt till stor del består av. att vara fri är att kunna vara spontan och tacka ja till livet.
idag har jag tillbringat dagen på en strand, ömsom solat, ömsom badat och försjunkit mig i en väldigt bra bok. tyvärr tog den slut nu, men jag har en ny på gång! och så fick jag hem ett gratisnummer av tidningen LEVA i brevlådan idag också som skänker intressant läsning en annan dag på stranden.
kvällen avslutades med födelsedagspicknick tillsammans med föräldrarna då mamma fyller år idag, på en klippa vid nynäsviken. ett kvällsdopp, grillad laxfilé och färskpotatis, vin, melon och på det kaffe och prinsesstårta. och jag tackar ja, till allt! det är frihet. jag har i åtanke att försöka agera som vore jag frisk. det är nyckeln till att faktiskt bli frisk. man är bara så "sjuk" som man gör sig eller tillåter sig att vara. och jag vill inte leva som ätstörd längre. jag är så mycket mer.
kom på att allsången på skansen startar imorgon också, och eftersom mamma var lite sugen på att åka in när det är sånt här underbart väder så var jag inte sen med att tacka ja till det förslaget. så imorrn blir det en tur in till stan. trevligt! livet ska levas nu, inte i oförutsägbar framtid. ska bli roligt att hitta på något bara mamma och jag på tu man hand. vi har en sårig relation att lappa ihop, som inte läker av sig själv utan kräver att vi jobbar på det och försöker hitta tillbaka till varandra utan att ätstörningen finns med i bilden.
nu ska jag leta boende på nätet till vår tripp till kroatien i början av augusti. sommarens kommande höjdpunkt! allt planerande och längtande innan avfärd är också en del av själva resan, ett sätt att förlänga nöjet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar