fredag 18 juni 2010

me and my laptop

äntligen, har även jag skaffat mig en laptop! sent omsider, men nu blev min gamla stationära pc så dålig att jag inte hade nåt val. lite dumt att vänta med att köpa en ny dator tills den andra redan pajat, då är det lite för sent att rädda all data...
jag som annars har så svårt att komma till skott och bestämma mig för vilken typ jag ska ha, särskilt när det gäller datorer som jag inte alls är särskilt intresserad eller insatt i, slog helt enkelt bara till på ett erbjudande på nätet. efter bara två dagar hade jag den i handen! snabb affär, med andra ord :)
det värsta med att byta dator är all tid man behöver lägga ner på att få allt installerat och klart på den nya samt flytta all data, musik och dokument. två dagar har jag pillat och pulat, men nu ska väl det mesta vara överflyttat och fixat så att den är körbar. har känt mig en smula avstängd ifrån omvärlden när jag inte har haft samma möjlighet till uppkoppling som tidigare. vad ensam jag känner mig utan internet och alla kontakter jag har via nätet! nästan lite skrämmande, att jag har ett betydligt större socialt kontaktnät i den virtuella världen än i den verkliga. det ser jag dock som en tillfällig snedfördelning, sakta men säkert håller jag på att lägga mer och mer vikt i den andra vågskålen. livets våg.
går bara och längtar/väntar med spänning på att få antagningsbeskedet i mitten av juli. hur det än blir så kommer jag att flytta och plugga i uppsala, för jag har i sista hand sökt en tyskakurs med platsgaranti. dock behöver jag ju ett antagningsbesked för att kunna skriva på ev lägenhetskontrakt såtillvida jag inte hittar nåt boende i andra hand eller liknande, korridorsboende är dock i princip uteslutet... jag behöver bo för mig själv, i min egen lilla lya med eget kök bl a. har man en gång haft egen lägenhet tror jag att det är svårt att byta ner sig till korridor. men kommer man direkt hemifrån tror jag att det är en annan sak, då är det nog inte så påfrestande att bo i korridor med en massa andra att dela gemensamma utrymmen med. kalla mig kräsen, om ni så vill ;p
är i valet och kvalet hur jag ska göra imorrn, om jag faktiskt ska sätta mig på tåget in till stan och ge mig in i den hysteriska folkmassan för att delta i festligheterna. jag är inte särskilt tokig i kungafamiljen, men själva folkfesten kan vara kul att uppleva. får se hur jag gör och vad jag känner för imorrn.
är det nån av er som ska in, eller bojkottar ni bröllopet totalt? jag har undvikit allt vad bröllopssnack och program heter i all media, så kanske är det dags att få sin kungaliga dos imorrn.
vad är mer värt att vara med och fira och hylla, än kärleken mellan två människor?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar