onsdag 30 juni 2010

bostadsfråga

är alldeles mosig i huvudet och har rejält ont i ryggen efter att ha suttit här framför datorn och letat bostad den största delen utav kvällen. har skickat iväg ett stort antal mail till folk som hyr ut rum i sina lägenheter, så nu är det bara att hålla tummarna och hoppas på att få napp någonstans. i sista hand får jag ta ett korridorsrum, men det är verkligen nödfall. jag har ingen som helst lust att bo i korridor. känner att jag behöver mer lugn och ro än så. har man en gång haft sin egen lägenhet är det nog svårt att flytta in i korridor. känns som att det är första bostadssteget när man flyttar direkt hemifrån för att plugga, och inte något som är aktuellt för mig. men bostadsmarknaden är kärv och jag har heller inte råd att vara kräsen. tak över huvudet måste jag ju ha, så hittar jag inget annat är det bara att gilla läget och ta ett rum. åtminstone för den första tiden. mitt stora problem blir i såfall att dela ett litet kylskåp med flera andra. jag som behöver ett kylskåp enbart för mina matvaror, för att inte tala om en rymlig frys! ett frysfack räcker inte långt i mitt hushåll! men man kan ju alltid köpa en separat liten frys att ha på rummet om det nu skulle bli så. men jag hoppas hoppas på att få ett rum i en annan lägenhet nånstans. is i magen är det som gäller. det är ju fortfarande två månader kvar, fast visst vore det skönt att ha det fixat och slippa oroa sig på den punkten.
nej, nu måste jag förflytta mig och räta på ryggen en stund. annars kommer jag att bli kutryggig inom en snar framtid. min datorergonomi är lång ifrån optimal...
kanske ska ta och laga lunchlådan tills imorrn så har jag den klar.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar