tisdag 15 juni 2010

innerliga vs praktiska val

nu är det gjort. nu finns ingen återvändo.
jag har återkallat min ansökan till studier i höst och gjort en ny sen anmälan till annan kurs på annan ort.
jag har för första gången på väldigt väldigt länge försökt att lyssna och lita till min magkänsla, min intuition som brinner djupt inom mig med vacklande låga. nu har jag gjort ett innerligt val istället för som tidigare praktiska val. jag lyssnar till vad jag vill, egentligen. inte till vad andra tror vara bäst för mig. andras åsikter om mig och min framtid speglar mer deras egna rädslor och begränsningar än vad de säger om mina förutsättningar och förmågor.
ibland måste man våga chansa, ta ett kliv ut i det okända. det kan bara bli bättre, jag kan bara bli fler erfarenheter rikare.

uppsala, i höst kommer jag!

(lägenhet att hyra sökes! om ni känner någon som ska hyra ut sin så hör gärna av er!)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar