måndag 12 juli 2010

antagningsbesked

blev upplyst av en vän att antagningsbeskedet till studierna borde ha kommit. jag som väntat på att få mail om det och inte brytt mig om att gå in och kolla på studera innan dess.
loggade in och öppnade första antagningsbeskedet och jag har blivit antagen till...
... tyska.....suck :(
den kursen hade jag ju bara sökt för att gardera mig, har ingen som helst lust att plugga tyska egentligen. nåja, är 22:a reserv till socialpsykologin och håller hoppet uppe om att eventuellt komma in där efter andra antagningen. annars sitter jag nu och kollar runt på vilka andra kurser det fortfarande finns lediga platser och både barn- och utvecklingskunskap samt hållbar utveckling låter mkt mer intressant än att sitta med näsan i tyska lexikon och plugga ackusativ och dativobjekt. jag får avvakta och se vad framtiden utvisar. det löser sig nog när det närmar sig, som med mycket annat. ingen idé att stressa upp sig redan nu över hur det ska bli. hörde att det dessutom ibland går att bara gå upp till institutionen på kursstartens dag och prata med dem för att kanske få en plats. ingenting är omöjligt.
hösten närmar sig dock med stormsteg. jag flyttar om bara drygt en månad. längtar!
dock är det viktigt för mig att inte flyga iväg i tankar och drömmar utan behålla fokus här och nu och varje dag göra det jag behöver göra för att mina planer och framtida drömmar ska gå att genomföra så som jag vill. jag behöver ta en dag i taget, kämpa mig uppför stegen, vara seg och uthållig och ha målet i sikte. inte låta mig påverkas av tankar som gör sig extra högljudda nu när de ser sin chans att få mig ur balans, då jag för tillfället har mycket annat i huvudet och känner mig en smula splittrad.
nyckeln till att uppfylla sina drömmar ligger endast i nuet.

nuet är det enda vi kan påverka.
nuet är det enda som finns.
ett nu, sen ännu ett, och ännu ett.
dock alltid ett NU.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar