fredag 2 juli 2010

lördagsutflykt till uppsala

imorgon gör jag en dagtur till uppsala och ska träffa en kär vän, som jag tyvärr ser alldeles för sällan. men till hösten blir det ändring på det, äntligen hamnar vi nära varandra! passar samtidigt på att kolla in några olika bostadsområden imorrn när jag ändå befinner mig i stan. har fått erbjudande om korridorsrum i studentstaden eller kapellgärdet, samt ett rum i en som hyr ut nedre botten på sin villa. jag har förlikat mig med tanken på att jag inte kommer att ha lyxen att få en egen lägenhet utan kommer att behöva bo tillsammans med några andra. dock känns det inte lika läskigt som tidigare, tror nog det kan vara en nyttig erfarenhet det också. sen beror mycket såklart på vilka det är man delar boende med. det kan man ju tyvärr inte välja själva... ja,ja det visar sig i sinom tid. först måste jag fatta beslut om vilket rum jag ska tacka ja till. bo litet och dela toa/dusch/kök med två andra, eller bo lite större med egen dusch/toa men dela kök med fyra stycken andra. jag väger för- och nackdelar. att bara dela med två andra vore ju lite mysigt och mer bekvämt. tror att det då är lättare att alla tar ansvar för de gemensamma utrymmena om man är färre i hushållet. vi får se vad morgondagens spaning leder till. jag ska försöka låta magkänslan vara med mig imorrn och inte enbart styras av huvudet och logiken.
det blir en heldag eftersom det tar sin lilla tid att resa till uppsala härifrån, närmare bestämt drygt 2 h. dessutom är jag hundvakt och bor hos föräldrarna i helgen, så jag ska hinna gå ut med hunden på morgonpromenad innan jag drar också. dålig tajming att de behövde hundvakt just denna helg, men det funkar. får ställa väckarklocka imorgon bitti. det är inte så svårt att stiga upp tidigt nu när nätterna och morgnarna är så ljusa. snarare är det skönt att vakna och gå ut när dagen gryr och det ännu är stilla ute. bara jag, hunden och naturen. faktiskt ett väldigt skönt och behagligt sätt att börja dagen på. det blir nog en morgonpromenad ner till vattnet, kanske ett dopp till och med?
nu ska jag bänka mig framför fotbollen. missar morgondagens heta möte mellan tyskland-argentina :( kanske att jag spelar in den och ser den när jag kommer hem, om jag lyckats undgå att höra resultatet.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar