torsdag 8 juli 2010

hyra och hyra ut

väntar på att en tjej ska dyka upp som ska titta på min lägenhet. hon verkar ok, så jag hoppas att hon tar den så att jag kan göra klart allt runtomkring flytten med överlåtelse av elavtal, bredband osv. det är en hel del administration som ska ordnas, sånt jag inte tycker om att hålla på med. igår skrev jag iaf själv på kontrakt. blev ett rum i triplett i studentstaden. känns bra, det var en väldigt mysigt område. jag försöker förlita mig mer och mer på magkänslan istället för att låta logiken och förnuftet styra enväldigt. ja, det är ett litet rum. ja, jag delar kök och toa med tv andra tjejer. men det känns bra.
det kommer att bli bra.
idag flyttar jag hem till föräldrarnas hus i två veckor och är hundvakt. fördelarna är att jag får närmare till bad, och får lite större utrymme att röra mig på. nackdelen är jag att blir så låst med hunden. det är inte så lätt att hitta på något spontant eller göra någon utflykt in till city. jag får försöka aktivera mig själv på hemmaplan. ta en dag i taget.
det enda som står på schemat idag är bad. vovven är ett tacksamt badsällskap!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar