måndag 24 maj 2010

livet är nu

idag gjorde jag slag i saken, och tog itu med det jag dragit mig för men som blivit angeläget nu när sommaren visat sig vara på intåg. jag var tvungen att inhandla en ny bikini i år, då jag struntade i det förra året och den gamla nu blivit helt urblekt av sol och vatten. hade ändå ett ärende in till stan idag, så när det mötet var slut styrde jag stegen mot drottninggatan. var hur längesen som helst jag var inne i stan för att shoppa, och befinner mig ogärna mitt i smeten nu när det är högtid för turismen. jag avskyr att trängas, och min shoppinglust har varit frånvarande det senaste året. med tydlig fokusering gick jag in på stadium, nappade åt mig ett dussin olika överdelar och några tillhörande trosor, försvann in i provhytten och med klinisk objektivitet drog på mig det ena efter det andra plagget i en rasande fart. ingen betänketid, bestämde mig bara för en kombination som satt hyfsat (vad annat kan jag begära...), betalade och flydde fältet. tog inte mer än en kvart. rekordtid, jag är imponerad av mig själv! bemödade inte mig med att prova den en gång till hemma, nu får den ligga i garderoben tills det blir väder för nästa dopp. är iaf väldigt nöjd över att ha det gjort, utan en massa velande och en hel dags springandes in och ut ur affärerna.
med samma effektivitet slank jag förresten in på en skoaffär vägg-i-vägg och kom ut med ett par nya ballerinaskor, då mina gamla börjar se alltför slitna ut. sitter med dem på fötterna nu och försöker gå in dem så att jag för en gångs skull ska slippa skoskav. kan ju hoppas att det ska hjälpa åtminstone, det visar sig.

nu har jag bestämt mig för att göra en resa till italien i sommar, och dessutom fixat resesällskap! ska bli så himla kul, verkligen någonting att se framemot. visst, jag har inte särskilt fett med pengar som sjukskriven, men de få slantar jag får är trots allt till för att leva upp.

livet är kort, livet är NU!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar