måndag 3 maj 2010

bondmora, jag?

dagen har gått i ett sen jag gick upp imorse, och det har tagit ut sin rätt i form av både kroppslig och mental trötthet. dock en rätt skön trötthet, då jag vet att det beror på att jag har gjort något vettigt av dagen och upplevt saker istället för att gå i min vanliga lunk här hemma och mest önska att dagen ska ta slut.
först in till stan för ett samtal och lunch på en indisk restaurang. vad jag älskar indisk mat! skulle kunna äta det till lunch varje dag, om jag bara hade råd att gå på restaurang så ofta ;) eftermiddagen tillbringades med en vän och hennes lille son som det är full fart på. jag blir påmind om att jag också längtar efter egna barn i framtiden, men att det är långt ifrån en självklarhet för alla att kunna få barn. det är något som oroar mig, att jag ska ha misshandlat kroppen så att jag har förstört mina chanser att få egna barn. det är en stark motivationsfaktor till att vilja gå upp i vikt, att få tillbaka min mens! jag hajar alltid till när folk i min ålder och min vänskapskrets ska ha barn. men sen kommer jag på att jo, jag är ju faktiskt 25 fast jag inte känner mig så gammal. och det är ingen tidigt ålder att skaffa barn direkt...
jag som inte ens har haft ett stadigt förhållande har en bra bit kvar tills jag är i det stadiet att barn blir aktuellt, och det stressar mig. kan ju inte skaffa barn med första bästa, så det är hög tid att börja odla relationsbiten. jag vill inte leva ensam resten av livet! jag längtar redan nu efter någon att ge och få kärlek av, någon att dela mitt liv med. ja, hormonerna börjar vakna till liv så här på vårkanten (och i takt med viktuppgången). kan komma på mig själv med att slänga avundsjuka blickar på förälskade par som flanerar i vårsolen. önska att det vore jag som var i den tjejens ställe...
var inte alls detta jag hade tänkt skriva om, men tankarna lever sitt eget liv och tar sina egna icke förutbestämda vägar.
bonde söker fru är på tvn i bakgrunden. kanske vore nåt att söka till! :)

5 kommentarer:

  1. Hej Johanna! (:

    Vad mumsigt med indiskt, älskar indisk mat jag med! Det är fantastiskt gott! Har du någon speciell favorit?
    Själv älskar jag vitlöks-naan och alla andra mumsiga bröd och egentligen de flesta maträtter. Brukar däremot passa på att äta lamm när jag väl äter indiskt, speciellt den varianten med spenat och massa kryddor är gudomligt gott! (:

    Har haft en riktigt bra helg annars. I fredags firade jag tillsammans med ett gäng kompisar, men det blev en rätt tidig kväll trots allt, eftersom min mage inte riktigt ville vara med. Lördagen tillbringade jag ensam och hade en riktigt härlig hemmamys dag tillsammans med mig själv. Började på Dan Browns nyaste bok, på svenska, Den förlorade symbolen och blev helt fast. Kunde ha fortsatt läsa resten av natten, tills boken var slut.. men sansade mig och släckte till slut. (: Han böcker har verkligen den inverkan, man vill bara fortsätta.. även om alla hans böcker egentligen liknar varandra otroligt mycket. Har man läst en, vet man upplägget för alla. Har du läst dem själv?

    Ja, just det där med att missa att kunna spontanköpa en glass ute på stan när lusten infaller, det är faktiskt lite trist... även om jag nog säkert kommer försöka våga mig på en eller två i sommar, tillsammans med ett gäng laktospiller. Det finns nämligen tabletter med laktasenzym (det enzym som bryter ner laktos i tarmen och som saknas eller finns för lite av hos människor man laktosbekymmer) man kan ta som hjälper mot magsmärtor. Tyvärr fungerar de inte alltid och det är ingenting som man ska leva på. Att hålla laktosfri diet är helt enkelt mycket, mycket bättre. Tur nu har det ju iaf kommit laktosfri glass till affären, helt underbart! Så njuta av glass kan jag iaf göra problemfritt när det gäller hemmaplan! Helt fantastiskt härligt! (: För glass är ju bara så gott! Någon speciell glassfavorit, eller gillar du allt? (:

    har du några roliga planer för veckan? Några speciella utmaningar för dig själv eller andra upplagda mål?

    ta hand om dig och ha en riktigt fin vecka!
    kram

    SvaraRadera
  2. Håller med ovanstående talare, indisk mat är grymt! Speciellt naan-brödet doppad i såsen... Slurp! Hoppas du tar chansen och njuter av våren och att du tillåter dig att må bra! För sjutton, det är vår tur att må bra nu. Nyfiken på Sonjas tankar om utmaningar för veckan, vore roligt att inspireras av andra människors utmaningar och kanske sporras till att hitta på nya för mig själv!
    Tycker om dig!

    SvaraRadera
  3. tack :) och vill du bilda familj och skaffa barn och allt sånt, så kommer du också kunna göra det, viljan är nyckeln till det mest! :)

    SvaraRadera
  4. Tänk vilken bra sporre du hittat där! Figtas på nu så kommer du snart ha både man och hus och små knytten som springer runt i hela huset......kram!

    SvaraRadera
  5. Känner igen mig lite i det där, andras relationer gör en lite stressad. Men det är väl som ovanstående säger, vill man så går det. Kan man ju iallafall försöka intala sig själv...

    Kvartetten.. hm, det är fyra stycken som sjunger som jag kompar. Så om jag ska räkna med mig själv är vi egentligen en kvintett. Men men. Det är lite blandad musik, sådant som går att sjunga fyrstämmigt. Vi gör iofs ofta arren själva.

    Ha en fin vecka. Kramar

    SvaraRadera