tisdag 28 december 2010

internetabstinens

ja, det är ett lyxproblem. men det är lika irriterande ändå.
internet fungerar inte hemma. suck. har försökt med allt, men jag är ingen datatekniker. universitetets it-support verkar ha tagit ledigt för resten av det här året. en till suck. visst överlever jag utan internet, det blir bara lite tråkigare och i viss mån krångligare. jag är nog lite bekväm av mig. efter visst motstånd mot att bege mig ut igen så packade jag ner datorn och cyklade iväg till universitet där jag nu surfar på deras trådlösa nätverk. kollar ställningarna på penningkontot, köper tågbiljett till stan imorrn och checkar mailen. det viktigaste. det får räcka. märks att det är ledighet, helt öde i lokalerna. mötte bara en indier på väg hem med bollywoodmusiken strömmandes ur pc:n under armen. ska cykla hemåt igen jag också.
det får bli en kväll med bok och tv. träning på att vara närvarande i nuet istället för att försvinna bort i den virituella världen. inget ont som inte för nåt gott med sig...

1 kommentar:

  1. Hej. Tack för din fina kommentar. Jag önskar att det mest vore att jag är ute i livet och lever. Och det är väl kanske egentligen det jag gör. Jag har mest så otroligt mycket att göra just nu. Renoverar lägenhet, jobbar och allting annat som liksom kräver mig. Jag vill blogga mer. Jag vill ha tid att skriva och tänka och jag längtar tills den tiden kommer. Men jag läser alltid, alltid mina favoritbloggar och på den listan ligger ju du! Så jag läser och kämpar med dig och jag hoppas, vill och tror att nästa år blir vårt år. Segerns år. Friskhetens år. Enkelhetens år. Har julen varit mysig Fina du?

    SvaraRadera