lördag 18 december 2010

jullov

en kort stund tänker jag idag ägna åt att vara nöjd med mig själv.

nöjd över att ha tagit mina första 30 p vid universitetet, med gott resultat. jag klarade det, och jag har haft roligt på köpet.
nöjd över att ha tackat ja till spontanlunch på MAX med gisela efter samtalet. hamburgare OCH pommes frites, helt oplanerat. jisses...
är det det som menas att säga JA! till livet? pommes ska ju förresten vara bra fyllekäk, fett och salt. kan lämpa sig efter gårdagens kursavslutning. mår idag lite som jag förtjänar, men jag ska inte klaga. andra har det nog värre. min ovana av "dagen-efter-tillstånd" gör nog sitt till, samt att jag avskyr att känna mig off och kasta bort en dag med att göra ingenting. har dock bokat tvättid så snart ska det bli rena mattor här i lägenheten. välbehövligt.

är mer labil än på länge, med ångesten som sköljer över mig med tätare intervaller än tidigare under hösten. 
livet går vidare, men hur länge orkar man när det gör så ont, så ont, i själen? 

2 kommentarer:

  1. Man orkar. Det gör man bara, genom att göra ingenting. Du orkar Johanna. <3

    SvaraRadera
  2. Fasiken vad du är bra vännen! <3

    SvaraRadera