torsdag 23 december 2010

vinterlandskap

solen skymtar mellan molnen, och termometern visar barmhärtiga -7 grader idag. tur att jag inte befinner hemma i uppsala just nu, där de hade -30 inatt. galet kallt! runt - 20 grader går min gräns. ska passa på att gå ut en stund i dagsljuset snart, för om bara någon timme börjar det skymma igen. positivt är dock att det nu vänt och att vi går mot ljusare tider.
gjorde en tur till stallet i förmiddags och hälsade på dem där. märker vad jag saknat det stället när jag kom dit igen. stämningen, lugnet, atmosfären. en varm hästmule. man kan inte få det bästa av alla världar, och det var en av de saker jag fick försaka när jag flyttade. jag tror att jag skulle trivas bra med livet på en gård. jag drömmer om att göra det en dag, helst i ett varmare klimat :) styra över mitt eget liv i större utsträckning, utan att vara fången i dagens samhälles snurrande ekorrhjul med dess villkor och värderingar.
nu en promenad i vinterlandskap och kanske enstaka solstrålar.

1 kommentar: