torsdag 24 februari 2011

chilla frilla

måendet går upp och ner, men det är bara att acceptera att det är det som är livets spelregler. då känner man sig åtminstone levande, till skillnad mot tidigare då ingenting spelade mig någon roll, då jag helt enkelt inte orkade bry mig överhuvudtaget. så egentligen ska jag väl se det som något positivt att jag faktiskt har min toppar och dalar nu, att tillvaron inte alltid känns så kul eller inspirerande. jag är inne i en mental svacka just nu, vilken kommit lite tidigt kan jag tycka med tanke på att det bara gått en månad in på vårterminen. rätt mycket i skolan, och när stressen och prestationskraven kommer in genom ena änden går lusten ut i andra. jag blir mest tvär, trött, oinspirerad och less när det blir för mycket. andra kan chilla, skjuta saker på framtiden och göra arbeten i sista minuten. inte jag. därför kan jag redan nu stressa upp mig för arbeten som ska in senare. att ta en sak i taget, och lita på att det ordnar sig är inte min starka sidan. dock någonting jag behöver träna på, så även att "misslyckas" eller att inte göra allting som "man ska". good enough, var går den gränsen??
en fredag nio till fem i skolan, illa schemalagt... men sen är det återigen helg. veckorna går fort, som alltid när man har mycket att göra. inte mycket planerat i helgen, den får bli som den blir beroende på väder och humör.
just nu går mina tankar till en annan vän vars tillvaro skakar i sina grundvalar...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar