torsdag 17 februari 2011

vardagslyx

vardagslyx är det att tillbringa torsdagskvällen på detta sätt: med fantastiskt god sushi och en annorlunda men rolig teaterföreställning, allt i sällskap med en god vän. det var ett tag sedan jag skrattade så spontant och från hjärtat som under kvällen föreställning. en positiv och överraskande upplevelse, då jag inte förväntat mig någonting. gratis är gott, som det så sant heter, och dessa biljetter hade jag kommit över genom studentkåren. teater är underskattat, iaf komedier! och då menar jag inte fars, utan komedi med en kritiskt underton och ett budskap att fundera kring.
en lyckad torsdagskväll utöver det vanliga. då jag inte har något schemalagt mer denna vecka känns det som att helgen tjuvstartat. dock väntar en del plugg imorrn framför datorn, men jag kan lägga upp dagen om jag själv vill. frihet. ser även framemot att min ena lägenhetskompis drar utomlands en vecka, då hon börjar gå mig en aning på nerverna. egentligen har jag mig själv att skylla, att jag inte står upp för mina åsikter och sätter ned foten. samtidigt blir det åtminstone ordentligt gjort när jag gör det, så allt orkar jag inte tjafsa om.
nu ska jag fortsätta kvällen i samma feel good-anda och lägga mig på sängen och bläddra i några magasin jag "lånade" med mig från institutionsbiblioteket. det var inte senaste numren, jag lovar...

1 kommentar:

  1. Tack för din kommentar! En dag kommer dina föräldrar att kunna minska på sin oro och det är den dagen de märker att du mår mycket bättre!
    Stå upp för dig själv och dina åsikter, det har man rätt till.

    Njut av ensamheten!

    Styrkekramar Zita

    SvaraRadera