fredag 11 februari 2011

sunday roast

så var det vinter igen. snö var väl inte vad jag gick och längtade efter direkt, tvärtom så trodde jag, eller snarare hoppades, på att våren var på väg. ja, ja, den som väntar på nåt gott...
lugn fredagskväll i mitt krypin. blockljuset har snart brunnit ned, jag som alltid glömmer bort att köpa nytt när jag är och handlar. det ljuset brinner varje kväll hos mig. ljus är liv. mer levande än en lampa. sitter här med en kopp kaffe och choklad och är rätt nöjd med vad jag uträttat under dagen. däremot besviken över vad faktorer som ligger utanför min möjlighet att påverka har visat sig innehålla. inte mycket att ha för min del. inte vad jag hade hoppats på, trots att förhoppningarna inte var särskilt höga. ok, då vet jag åtminstone det. det behöver inte vara något negativt.

bra blir det alltid

nybakade bröd ligger och svalnar i köksfönstret. ska ta med mig några till farmor imorgon när jag åker söderut för en helg hos föräldrarna. familjemiddag står på agendan på söndag.
kan inte låta bli att fundera över när den dagen kommer då jag också har en pojkvän vid min sida, på middag hos föräldrarna...

3 kommentarer:

  1. instämmer bara jag längtar jag med. hur ska det kännas? så ovant efter alla dessa år i ensamhet håller utsikt efter en snickare hihi.. ja det verkar praktiskt tycker jag skämt och sido lycka till med allt från en som läser din blogg och känner igen mig....
    LINA

    SvaraRadera
  2. Den dagen kommer då du också sitter där med pojkvän och enbart är en rollfigur i livet, inte i din egen bubbla. Hoppas du vet att jag tror på sig vännen, stenhårt!

    Mysigt (och gott:)) med nybakat bröd. Jag bakade faktiskt också i går, är lite som terapi att knåda en bröddeg tycker jag. Även om jag "fuskar" och blandar till allt i assistenten...så behöver bara baka ut degen för hand men ibland får man göra det lite lätt för sig.

    Var faktiskt ekologisk lax som jag åt i går, nästan bara den sorten som köps här hemma. Illamåendet gick dock hyffsat över, så kan nog äta lax igen om en vecka el två:). Håller med om att turkisk youghurt, senap och kapris är en slående kombination!

    Egentligen är kursen rätt intressant men blir för mkt litteratur och själva inlärningssättet är inte det bästa för mig just nu då det ligger så nära hur jag tacklar andra problem och hinder. Jag har svårt för att hitta en balans helt enkelt och blir lätt antingen eller. Men bara att försöka kämpa på, det behöver inte bli perfekt, bra att bra nog!

    Hur tycker du att b-kursen är? Börjat fundera ngt än på vad du ev ska söka till hösten?

    Var rädd om dig finaste Johanna och hoppas att du får en lugn och skön helg hemma hos föräldrarna!

    Bamsekram!

    SvaraRadera
  3. Jag håller med, den dagen kommer!

    SvaraRadera