onsdag 2 februari 2011

klassresa

idag står sociala aktiviteter på schemat. inte alla kurser som har det inskrivet i planeringen! vi ska iväg till en kursgård här i närheten där vi ska umgås och övernatta. får flashbacks från klassresor i grundskolan. kan nog bli rätt kul, om inte annat ett tacksamt avbrott i pluggandet. underbart vårväder är det dessutom ute, vilket gör mig lätt i sinnet. det finns hopp om vår i år också. sådana här dagar skulle jag vilja ta en solstol och sätta mig mot en husvägg. vända ansiktet mot solen. sluta ögonen och bara lyssna. känna. känna värmen. känna livet. jag ska nog ta och leta upp en egen plats att ta min tillflykt till och njuta av våren. den är på gång, det är ju redan februari! så skönt att veta att januari nu ligger bakom mig, en tung och lång månad. nu kan det bara bli ljusare och varmare.
passade på att vädra sängkläderna idag när solen skiner och det fläktar lite. ska nog gå och ta in dem nu så jag inte glömmer dem ute när jag drar iväg...

2 kommentarer:

  1. Ja just ja, klassresan! Var det i det gula trähuset vi åkte förbi? :o)

    SvaraRadera
  2. Vilket privilegium! Vi har inte ens besökt ett apotek^^;)

    SvaraRadera