fredag 30 april 2010

valborg

som så många tidigare år firar jag inte valborg den här gången heller. inte för att jag har något emot det, men ingen här i närheten att hitta på någonting med denna dag. det saknar jag, och det blir så uppenbart på alla högtider och helgdagar. då ska man umgås och hitta på roliga saker tillsammans. men om man inte har någon stor vänskapskrets blir dessa dagar bara en ständig påminnelse om det. jo, jag var välkommen hem till föräldrarna och äta middag hos dem och gästerna de hade, men det lockade inte speciellt. i deras sällskap känner jag mig bara ännu mer misslyckad och malplacerad. istället för att under en kväll sitta och hålla skenet uppe väljer jag att vara hemma. som vanligt, med andra ord. hittade en dvd hos mamma och pappa som jag tog med mig hem och tänkte fördriva kvällen med, tillsammans är man mindre ensam. ironiskt nog en titel som talar till mig. kanske inte den bästa humörhöjande filmen, men det är inte något bättre på tv.
genomförde en av veckans planerade utmaningar idag: mjukglass! förra året vågade jag inte äta det en enda gång, men det ska jag ta igen den här sommaren. efter att jag hade tittat in en sväng hos farmor körde jag förbi sibylla och gick in och köpte en mjukglass med chokladströssel som jag sen intog på en bänk i soldiset. jag njöt, och bara det är ett stort framsteg för mig. att jag numera i allt större utsträckning kan tillåta mig att njuta av maten och godsakerna och inte bara äta dem för att jag har bestämt mig för det.
ser framemot nästa tillfälle till glassätande. då står kulglass på önskelistan, det slår nog mjukglassen med någon halv poäng :) kulglass har alltid varit min favorit, helst kombon blåbär och choklad. att det numera finns en hel uppsjö av olika chokladsorter gör inte valet så enkelt, därför måste jag se till att äta kulglass massor av gånger i sommar så att jag kan prova alla kombinationer! hamnbodarna nere i hamnen är ett självklart glasshak på sommaren. 3 olika glasskiosker (bl a lejonet&björnen) och sen span på sommargäster ifrån bryggan där man kan slå sig ner. nån som vill komma och göra mig sällskap? ;)

5 kommentarer:

  1. Underbart gott med glass, jag älskar glass! (:
    Och det bästa av allt, för första gången någonsin i Sverige (eller mig veterligen iaf) finns det nu laktosfri gräddglass att köpa i mataffärerna! Nu till sommaren och allt, hur bra som helst! Och för en glassfantast som jag, helt fantastiskt underbart! (:

    Ha en riktigt fin lördag och första maj och ta hand om dig Johanna!
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad ledsen jag blir. Ätstörningar verkar vara ensamhetens sjukdom, och det är så himla sorgligt. Det kommer att bli bättre, och kom ihåg att man inte värderar sig själv efter hur stor vänskapskrets man har!

    Och sjukt bra jobbat med glassen förresten. Hoppas att du känner dig nöjd med dig själv, för det ska du göra. KRAMAR

    SvaraRadera
  3. Vad duktig du är som utmanade dig själv med glass! Ge dig själv en klapp på axeln tjejen! Nästa gång fixar du att äta en kulglass, du kan ju börja med 1 kula.

    Jag håller med Lissie, när du bli friskare så kommer du inte känna dig lika ensam då du kan hitta på mer saker och vara mer social.
    Många kramar

    SvaraRadera
  4. åh det får mig att le det med glassen. satt idag och åt en glass, den nya ben&jerrys. har valt bort den så många gånger för jag har tyckt att det varit för läskigt, men nu kände jag att fan, nu bara gör jag det. jag kan inte hålla på att skjuta upp.
    och visst är det fantastiskt att få njuta av en glass? känns som en helt ny värld av möjligheter. jag älskar glass!

    SvaraRadera