måndag 31 januari 2011

surar

nej, livet blir inte alltid som man tänkt sig. istället för att tillbringa måndagskvällen i stan på intressant event tillsammans med en härlig tjej sitter jag på mitt rum med pluggböckerna uppslagna. jag surar. jag är besviken, men har ingen eller inget att vara besviken på. ingen att klandra. det blev bara inte som jag hade planerat. sånt är livet ibland. en dödsolycka på tågspåret i knivsta satte stopp för mina planer. inställt tåg, inga ersättningsbussar i sikte. bara att ta sitt pick och pack och cykla hem igen. surt. varför händer det alltid saker när just jag ska åka?? så tänker nog var och varannan person... jag ska vara glad att det inte var jag som blev påkörd och miste livet.

ingenting kan tas för givet, inte ens livet

ingen ursäkt att inte ta itu med plugget alltså, så jag har suttit och läst största delen av kvällen. det minst jobbiga, men imorrn måste jag sätta igång med skrivandet också som jag skjutit på länge nog. trögstartat. noll inspiration. går inte att vänta på att den ska dyka upp, det gör den inte.
lite besviken över att en av kursarna jag trivts bäst med hoppat av kursen. vi är många som tycker att tempot och svårighetsgraden på b-kursen är högre än vi väntat oss, men jag håller i än så länge. tar en vecka i taget. det räcker så.

1 kommentar:

  1. Man får sura ibland, det är helt okej :)

    Här är min nya bloggadress: http://fairlynuts.blogg.se
    Kul att du vill läsa! Kramar

    SvaraRadera