torsdag 6 januari 2011

det som är det är

sista dagen hos föräldrarna, sen återvänder jag till mitt place. hade egentligen tänkt åka redan idag, men det är inte något vidare resväder i den här snöstormen så jag skjuter på hemfärden tills imorgon istället. blev en längre vistelse här än vad jag hade planerat. har tankat på familjekontot under den här julledigheten, både med syskonen och föräldrarna. nu behöver jag landa i mig själv igen. kommer inte ifrån den ständigt närvarande känslan av otillräcklighet när jag är med familjen. en känsla som kommer inifrån mig, skapad av mig och mina tankar och önskningar kring hur jag borde vara istället för att acceptera nuet med allt vad det innebär. just nu är det så här, oavsett om jag vill kännas vid det eller ej. jag är ett benrangel. jag skäms när jag ser mig själv i spegeln eller på fotografier. men hur mycket jag än skäms så förändrar det ingenting. det är som det är. därmed inte sagt att det är ett konstant tillstånd.

allt är föränderligt

har passat på att utnyttja föräldrarnas bastu och drömt mig bort i den ångande värmen. en dröm om framtiden jag ännu inte vågar dela med mig utav, men inom mig lever och gror den. när tiden är mogen blir den till ett nu. inte ännu.

långa ledigheter har aldrig riktigt varit min grej. ska bli rätt skönt att återvända till min vardag imorgon, tillbaka på spåret som leder framåt där jag kan ta i med alla krafter och kämpa.
vidare.
uppför krönet.
sikta mot horisonten.
där solen går upp.
där solen går ned.

5 kommentarer:

  1. Nä det har jag inte, men har hört många som varit det och tyckt hon är bra.
    Hon har ju väldigt lång erfarehet av ätstörningar!
    Dessutom har jag mattillåtet hemma.. Har dock aldrig orkat igenom hela. Men idag fick jag för mig att ta fram den och såg då mägderna hon rekomenderar som finns lägst bak i boken! Fick mig en tankeställare..det varierar så från behandling till behandling vad om är "normalt"..suck.
    Men hon är nog den enda som skrivit att man behöver mer för att man är lång (vilket iofs är ganska logiskt egentligen) men min hjärna är fortfarande inte så logisk..

    Har du varit hos henne?

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du kikade in på min blogg och lämnade en kommentar! Kikat in hos dig som hastigast och förstår att du nog troligen har kämpar mot samma sjukdom som jag gjort. Att acceptara saker som de är just för stunden, det är nyttigt. Ta väl hand om dig.

    SvaraRadera
  3. Jag blev glad över att du kikade in på min blogg!
    Försöka att se på dig själv med andra ögon då det gäller dina känslor då du är med din familj.
    Du duger lika bra som alla vi andra och har säkert väldigt mycket fina och värdefulla sidor som din familj och andra uppskattar. Försök att se dem själv!
    Din mamma är välkommen att läsa min blogg och även maila om hon skulle vilja det. Vi föräldrar behöver få ventilera oss och att göra det med någon som befinner sig i en liknande situation kan vara skönt och betydelsefullt.
    Kämpa på!
    Kramar Zita

    SvaraRadera
  4. "Det är som det är och det blir som det blir" sa Allan Karlsson och så blev han ju 100 år också^^

    SvaraRadera
  5. Hej jag fann din blogg via min mammas som du hade lämnat en komentar på.
    Fortsätt att kämpa på.

    Linda

    SvaraRadera