lördag 1 januari 2011

år 2011

nyårsafton 2010 är nu avklarad. skönt att det dröjer ett helt år tills nästa gång.
dagen/kvällen/natten var ok och jag är nöjd med min egen insats. började dagen med att bli upplockad i stan av tre främmande killar, vänner till festfixarna, för bilfärd ut till skärgården. spontant stopp för lunch på mcdonalds, och jag bangade inte utan satte i mig en hamburgare som de andra grabbarna. dagens första utmaning-check. sen en rolig tur på skidor i längdspåret. skoj! jag som inte har stått på ett par längdskidor på flera år. nu märkte jag hur mkt jag saknat det, och hur roligt det är att åka när det inte är prestation som driver en framåt i spåret. njöt av vinterlandskap, snötyngda grenar och decembersol. ett bra avslut på året. efter det en kväll full av god mat, vin, skumpa och fest. håll i gång, men inte hela natten lång för min del. jag kroknar rätt fort, så vid två-tiden kastade jag in handduken. det fick räcka för mig. är nöjd över mig själv, att jag bestämde mig för att gå på festen, att jag åt och drack som alla andra utan undantag och att jag inte slog knut på mig själv för att vara andra till lags eller passa in. jag lade ribban på en rimlig nivå. jag passade inte riktigt in bland resten av sällskapet, det är inte min umgängeskrets helt enkelt. utifrån det gjorde jag det bästa av dagen och kvällen. jag kan bara vara den jag är, istället för att försöka passa in bland andras värderingar och normer. alla lever vi olika liv, och i en värld där status och pengar är det viktiga trivs inte jag. så mycket har jag lärt mig om mig själv. jag är glad att jag har mina vänner därhemma, personer som jag mår bra av att umgås med.

år 2011
vad har det att erbjuda? vad väljer jag att fylla det året med?
jag har mina drömmar, mina framtidsplaner som jag än så länge väljer att behålla för mig själv. dock är jag övertygad om att det kommer att bli ett händelserikt och spännande år, med nya utmaningar, erfarenheter och upplevelser.

1 kommentar:

  1. tack och detsamma till dig, tack för alla dina fina tänkvärda kommentarer!
    låt oss fylla det här året med ännu bättre saker än förra. bli friskare, bli gladare och njuta ännu mer av livet!

    SvaraRadera