fredag 7 januari 2011

huset fullt

hemma.
mitt hem.
nåja, nästan mitt eget. mitt rum åtminstone.
hela lägenheten fullbebodd igen. tillbaka till vardagen. åter in i rutiner och struktur. men jag har faktiskt drygt en vecka kvar tills allvaret börjar. mjukstartar hjärncellerna med att försöka lära mig italienska på egen hand. dags att skärpa studiedisciplinen. jag ska använda de här lediga dagarna till att ge mig en skjuts framåt i alla avseenden. skaffa mig bra förutsättningar inför kommande termin. fokusera på det som är viktigast just nu. ge mig möjligheter till att må bättre på lång sikt, inte endast lindring för stunden.
ska lägga mig på sängen nu och läsa ut julklappsboken. en bok som av olika anledningar nog var den bästa julklappen. 

2 kommentarer:

  1. Italienska??^^

    Uppdatering: check!

    SvaraRadera
  2. Tycker själv det är ganska skönt faktiskt att julen är över.Vardag och rutiner blir en slags trygghet att återkomma till. Tycker du inte?

    Kram på dig!

    SvaraRadera