torsdag 13 januari 2011

nya grannar

jaha. jag kanske gnällde lite för högt över mina korridorgrannar häromdagen. på måndag bor jag med två helt nya tjejer, ingen aning om vilka de kommer att bli. livet tar snabba vändningar, bjuder ständigt på överraskningar när man slagit sig till ro. bara att acceptera och lära sig att "böja på knäna" för att hänga med i svängarna.
att en ny tjej kommer till helgen visste jag sedan tidigare, men så berättade den andra grannen att även hon flyttar till helgen efter att i sista minuten bestämt sig för ett studieuppehåll (inkl en långresa till bali vilket låter som ett mkt klokt beslut ;p).
när man bara bor tre tillsammans så här så hänger mycket på att man fungerar bra ihop. därför är jag lite spänd inför vilka som ska flytta in. även fast de nuvarande grannarna har haft sina egenheter så har det fungerat friktionsfritt emellan oss och det har varit en lugn och avslappnad stämning i lägenheten. så viktigt för att man ska känna sig hemma och trivas. jag hoppas verkligen att den rådande atmosfären kommer att bestå och att det ska gå smidigt att bo ihop sig med dem som kommer. jag får nog bereda mig på att samsas om utrymmet i köket... ;p som det är nu har de andra inte varit alltför förtjusta i att laga mat, inte mig emot!

tänk att en dag kan gå så fort! pratade bort halva dagen på kafé med efterlängtad vän som kommit tillbaka till studieorten. ser framemot helgen tillsammans! jag har lite social abstinens efter den här veckans sysslolöshet, men det ska det rådas bot på. efter att studierna satt igång nästa vecka kommer det att vara annat ljud i pipan.
nu dags för en kopp kaffe och tv soffan framför halv åtta hos mig.

2 kommentarer:

  1. det är underligt hur rastlös man blir av att inte göra något förbestämt på dagarna. det här lovet var riktigt segt för att jag lovade mig själv att bara ta det lugnt, och det är inget jag är så bra på.
    så lite skönt att skolan börjat :)

    SvaraRadera
  2. Boktips, boktips! Jag är otroligt svag för franska författare och författarinnor. Jag vet inte varför, men jag gillar melankolin och språket och det lite sorgliga. Älskar Anna Gavalda, du har säkert läst Tillsammans är man mindre ensam, men jag gillar egentligen mer hennes senaste Lycka är en sällsam fågel. Att läsa och låta sig beröras. Och hennes novellsamling är så fin. Men tipset från min Ängel hette Igelkottens elegans av Muriel Barbery. Ska bli min nästa. Efter Couplands senaste. Du läser väl Coupland? Hoppas du har en riktigt go helg. Jag jobbar och sliter... :( Kramar om!

    SvaraRadera