tisdag 11 januari 2011

ty det går emot ljusare tider

seg dag. nu längtar jag efter att komma igång med studierna igen, få lite snurr på vardagen. känner mig väldigt lat och oproduktiv när jag går hemma ledig hela dagarna denna vecka medan alla runt omkring mig redan är tillbaka på jobb och skola. försöker förbereda det jag kan inför kursstarten. hittade ena kurslitteraturen på google books och satte mig att läsa första kapitlet i eftermiddags. jag vet att jag kommer att behöva läsa om det sen igen inför skrivuppgifter, men det skadar inte att ha skummat lite redan. sitter också och tragglar lite italienska, men det är rätt oinspirerande att göra det själv utan någon att öva på att tala det med. disciplinen är väl inte så hög, fast vem säger att den måste vara det? jag försöker ju lära mig språket för min egen skull, för att jag så gärna skulle vilja tala det flytande. det kan jag göra i min takt, jag behöver inte prestera något. just dessa studier ska drivas av lust och nyfikenhet.
mörkret har lagt sig över stan, men det märks ändå att det har vänt och att vi går emot ljusare tider. jag var ute på en promenad mitt på dagen för att tanka solljus, det bästa medlet mot trötthet och deppighet. ett annat bra medel mot det är umgänge. senare blir det alltså kaffe och prat på mysigt fik nere på stan. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar