söndag 9 januari 2011

söndag på olika sätt

en söndag kan spenderas på många olika sätt. när jag redan har varit uppe och igång i fem timmar kommer min korridorgranne släpandes ut i köket likt en zombie, grabbar juicen i kylen, och återvänder till sin säng. en kväll med lite för mycket whiskey, fick jag till förklaring åtskilliga timmar senare. själv har jag fått ganska mycket gjort idag, vardagssysslor. tog den tidiga tiden i tvättstugan, passade på att tvätta alla handdukar och liknande i lägenheten, gick till ica maxi och handlade (cykeln var inte ett alternativ idag då det var rena isgatan), laddade frysen, satte en surdeg på tillväxt, besökte biblioteket och lånade lite ny läsning denna sista vecka innan kurslitteraturen slukar all tid, och mediterade en stund på eftermiddagen. jag tycker om att vara sysselsatt, det får dagen att gå lite fortare. annars kan en söndag som denna vara rätt seg. jag försöker att inte se dessa aktiviteter som en flykt, utan istället vara närvarande i det jag gör utan att jäkta eller att i tankarna redan vara ett steg före. förresten är det inte så mycket som det låter, inte med tanke på att det vakna dygnet har åtminstone 14 timmar.

dagens positiva:
1. fina vännen har återvänt till staden       
2. jag får krypa ner i nybäddad säng med rena lakan

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar