lördag 13 mars 2010

ännu inte vår

jag är nog lite väl optimistisk och vill att våren, och därmed vårvärmen, ska infinna sig nu! men efter en timme ute i solen kan jag bara konstatera att det är samma visa som varje år, dvs att jag har för bråttom och att det dröjer ett bra tag till innan jag kan packa undan vinterkläderna. det är nog bara nollgradigt ute idag, trots solen. satt ute nere vid vattnet och läste dagstidningen i solen och kände inte hur kall jag blivit förrän nu när jag kommit in igen. blev tvungen att ta på mig min fleecetröja för att få upp värmen en smula. det är förrädiskt när man tror att det ska vara varmt bara solen visar sig. det skiljer sig också rejält från ena dan till den andra. tidigare i veckan hade vi faktiskt 5 plusgrader en dag, och då var det faktiskt varmt, på riktigt. inte alls samma värme i luften idag. när jag går ner på stan efter lunch och möter upp en kompis blir det att klä på sig mer och ta på mössan igen!
jag har känt mig väldigt osocial den här veckan, vilket ger mig en smula dåligt samvete. jag vet så väl att jag behöver ta mig ut och hitta på saker, träffa folk och bygga upp ett socialt kontaktnät igen. att jag aktivt måste jobba med dessa bitar och själv ta initiativ. livet kommer inte till mig av sig själv. jag måste själv skaffa mig det liv jag vill leva.
börja leva det här och nu.
märker också hur mycket gladare och bättre jag mår när jag kommer ute och umgås med andra. det är motigt innan jag ska göra det, men när jag sen kommer hem igen är jag glad att jag gjorde det, och fylld av livsglädje.
varje dag behöver jag aktivt tänka på att fylla med annat innehåll än ätstörningen. allt för att konkurrera ut den och hitta andra, viktigare, saker i livet.
sånt som ger livet mening.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar