söndag 14 mars 2010

be prepared

nybastad

konstigt ord, ser väldigt skumt ut skrivet. det är iaf vad jag är nu. ren, insmord och uppvärmd. en uppfräschning inför veckan som kommer. nog för att den inte innehåller något särskilt, men det är ändå rätt skönt att känna sig ren inifrån och ut. redo att ta itu med vad som ligger framför mig. förberedd på flera sätt. ett av alla a och o som är viktiga punkter att tänka på när man ska utföra ett förändringsarbete eller uppnå ett mål.

förberedelser

jag har förberett mig tillräckligt nu, kan man tycka. skaffat mig all kunskap och verktyg jag någonsin behöver för att vara rustad rent informativt för att klara av uppgiften som ligger framför mig. med förberedelser kommer man långt, men det är inte allt.

handling

sluta tänka, analysera, planera och fundera. jag kan inte komma längre än där jag nu är, såvida jag inte skrider till handling.
det finns inga ord i det här läget. endast agerande.


6 kommentarer:

  1. Du KAN, du VILL, du VÅGAR!
    Jag tror stenhårt på dig Johanna!

    Ha en riktigt fin vecka och ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera
  2. Fightas på nu bara, du KAN. Kram kram1

    SvaraRadera
  3. Som min kära bror skulle uttryckt sig; GÖR'T!=)

    SvaraRadera
  4. Vad kan jag säga som de andra inte redan sagt. Det går inte att tänka sig frisk. Det gör faktiskt inte det. Och det finns ingen annan väg än igenom väggen. Du kan skjuta upp det till imorgon. Men det är att ge ännu en dag till en förbannad sjukdom som inte blir snällare med tiden. Bit huvudet av den. Säg högt till dig själv: jag är värd att må bra. Och sen fixar du de där målen du satt upp för dig själv! Go on!

    SvaraRadera
  5. Kära Johanna,

    KÖR NU! Ett råd, sluta att analysera och försök så mycket som det bara går att följa Johannas egen vilja. Så fort du tvekar, lova attlyssna innåt på dig själv och föreställ dig allt du har att vinna genom att äta.

    DU KAN OCH DU KLARAR DET. För varje utmaning du tar dig för blir vägen lite enklare.

    Stor kram!

    SvaraRadera
  6. Klart du är rädd, konstigt skulle det annars vara. Det är läskigt att utmana, det är skrämmande att ta sig ut på stigar och vandringsleder man aldrig tidigare gått på.. det är förenat med ett visst obehag att göra någonting man aldrig gjort förut. MEN, det är även sådana situationer som ger allra mest betalning och allra störst glädje och lycka att faktiskt ta sig igenom. Att utmana och att vinna, det är någonting speciellt!
    Det här kommer bli din livs resa!

    Åh, vad härligt det låter med bok och solknutar! Jag längtar så efter att inviga våren och bara sätta mig ute och njuta i solskenet! Det är så härligt! Hoppas det soliga vädret håller i sig och att temperaturen så småningom börjar stiga.. än är det nämligen bra kallt ute och ett par minus varje natt. Tänk sen när all snö är borta och vårblommorna börjar titta fram igen, vad underbart! Åh, vad jag längtar!

    Jag har kommit långt, det har jag, men ändå känner jag mig inte riktigt helt framme. Man kan alltid komma längre och jag strävar hela tiden vidare och framåt. Men visst, jag är milsvidder från där jag har varit.. och det är nog det som gör att allting känns extra fantastiskt och därför jag också faktiskt kan se att jag tagit mig en bra bit på mitt livs inre resa. För det är verkligen så, det är oftast först i backspegeln, man kan se hur långt man verkligen kommit. (:

    Tack för lyckönskningen om tentan imorn, jag ska absolut gå in och göra mitt allra bästa! (:

    Ha en fin tisdag och ta hand om dig!
    kram

    SvaraRadera