måndag 8 mars 2010

hur bär man sig åt för att få rena fönster??

jag har varit högeffektiv denna eftermiddag, och nu kan jag nöjt sitta och titta ut genom mina fönster utan att ständigt bli påmind om att det är hög tid att tvätta dem... en sak kan jag klart konstatera efter dagens uppgift: jag är kass på att tvätta fönster. det tog mig en halvtimme att göra rent tre ynka fönsterrutor. jag fick torka, skrapa, och putsa om och om igen innan de flesta ränder tillslut var borta. att det ska vara så svårt att få snygga och blanka fönster! hur jag än beter mig så är det alltid en fläck eller rand kvar, och när jag tagit bort den uppkommer en ny. funderar på att göra ett studiebesök hos mamma när hon har en fönsterputsar-dag för att se och lära hur proffsen gör ;) som tur är så dröjer det nu ett bra tag innan jag behöver ta itu med det igen.
sedan har jag stått vid spisen och lagat matlådor, rostat nötter (det luktar så gott!) och kokat färsk broccoli som jag sen fryst in styckvis. gäller att passa på när det är extrapris!
nu har jag gjort tillräckligt med nytta för idag, och tänker således tillbringa resten av dagen i soffan med en bra bok eller framför tvn. har fastnat för tv-programmet halv åtta hos mig på tv4. vet att det gått i flera säsonger, men det är först nu jag fått upp ögonen för det. till en början störde jag mig bara på helge skoogs berättarröst. nu tycker jag dock att det är han som gör hela programmet. och det är riktigt roligt att få titta in hemma hos vanligt folk och följa med när de ska bjuda på middag till okända gäster. det kan sluta lite hur som helst :)
nej, nu måste jag sätta igång med middagen. spisen har verkligen gått varm idag! undra vad min elräkning kommer att landa på den här månaden...

4 kommentarer:

  1. Oj, vad du varit produktiv idag! (:
    Själv har jag tillbringat en större del av dagen i skolan. Först med seminarium av artiklarna vi läst i grupper, allting skulle ske på engelska, så var rätt nervös innan, MEN det gick finemang och är jätteskönt att ha det över nu. Utmaningar till höger och vänster nuförtiden, väldigt utvecklande! (: Sen satt jag och en kompis och försökte tentaplugga lite, gick mindre bra för mig, men någonstans kom jag iaf.. och jag gjorde mer än ingenting. Hade möte med Navet också, vår programförening, där jag och min älskade E (en av min allra bästa kompis här nere)alldeles nyss blivit Festisar och därför ska se till att det händer någonting i student- och festlighetsväg för oss TBIáre. (: En sväng till gymmet hann vi iofs också.. låter som en fullspäckad dag nu när jag skriver, men har verkligen inte känts som det. Tänka sig. (:

    Hihi.Ja, sant. Innehållet är viktigare än utsidan, så sant, så. Men jag skulle så gärna fräscha upp den totalt och verkligen göra den riktigt läcker och lockande. Jag själv känner mycket mer inspiration till att skriva av mig, när jag kommer in på en trevlig och upplyftande en bara en grå och dassig variant. Det är nog allra mest för min egen skull jag vill piffa upp layouten lite.

    Inte något jätteinspirerande boktips tyvärr. Just nu är jag inne i en mer lättsam period och har, som du säkert läst, precis börjat med Twilight-serien. Läste ut första boken igår och nu ska jag alldeles snart ta tag i andra delen.. skönt med lite lättsamma och enkla böcker mellan varven. (:
    Vad känner du för att läsa just nu? Vilken typ och böcker? Åtminstone jag är väldigt periodare och är sugen på olika typ av böcker vid olika tillfällen.
    Ayurveda är väldigt spännande däremot! Gick en kort introduktion om vad hela tänket handlar om förra året någon gång.. efter att ha läst på lite själv. Tycker väldigt bra om tänket och skulle gärna lära mig mer. Har du redan själv hört/läst mycket?
    "Snubbla på lyckan" lät intressant. Den ska jag kika närmare på! (:

    Ja, de senaste dagarna har vädret verkligen varit underbart... det är bara igår och idag som det varit lite mulnare. Underbart att solen äntligen få se solen igen.. även om det gärna skulle få vara lite varmare. (:

    Ta hand om dig Johanna och ha en riktigt fin tisdag!
    Kram

    kram

    SvaraRadera
  2. Jag fick tips av en kompis om en supertrasa till fönster. Billig och de finns i de flesta affärer vid alla rengöringsgrejer. Inte ens skrapa behöver man. Varför kom man inte på denna ide´n själv undrar jag ibland. Där har man stått, precis som du och tvättat och tvättat och ändå finns ränderna kvar eller så har det blivit helt flammig. Lite tråkigt inlägg det här kanske, men men.....Hoppas du har en bra dag idag i alla fall. Du verkar kämpa på bra tycker jag. Kram!

    SvaraRadera
  3. Du kommer att nå dit! Du kommer också att snart sitta där och skriva ditt inlägg om normalvikten! Och jag bara önskar att du kunde få känna hur jag känner mig nu inombords, för då skulle du inte tveka. Det är en sådan lättnad. Jag känner baskemig en frid som jag inte upplevt på flera, flera år. Det är inte så farligt och självhatet liksom... bara dog, när jag insåg att jag vunnit och att jag fått en ny chans. Eller snarare gett mig själv en ny chans. Och det kan du också. Det ska du!

    Jag gillar verkligen dig. Och jag tycker om att läsa om ditt liv. Hoppas du har en fin vecka!

    Kramar om!

    SvaraRadera
  4. skrev ett utkast idag i bloggen om du vill läsa,
    det är en bok om mig och min bror :) med bilder och text ;D

    SvaraRadera