söndag 28 mars 2010

frisk och FRI

ännu en helg till ändå. vart tar veckorna vägen? jag vill njuta av våren långsamt, ögonblick för ögonblick. det är nu den bästa tiden på året tar sin början. liv spirar och inger hopp. ljuset tar över dygnet minut för minut. redan idag märks en påtaglig skillnad på kvällen, nu när vi har vridit fram klockan en timme. jag har sett årets första krokus och sidensvansarna har anlänt. låt mig stanna upp i en stunds stillhet och ta del av livets skönhet. våren demonstrerar livets mirakel.

har nyss kommit hem efter en dag i stan. först fika och massa prat med en god vän, och sedan föreläsning som ab-kontakt ordat. dock var den inte så intressant som jag förväntat mig. det blev mer av en frågestund istället för en föreläsning på temat frisk och fri från ätstörning, som programmet antydde. föreläsaren, verksamhetschefen på mhe-kliniken göran carlsson, har även skrivit en bok med samma titel som kommit ut i bokhandeln tidigare i vår, och den kan jag däremot rekommendera. i den skriver 25 tjejer, som alla genomgått behandling på kliniken, om sin väg mot fri- och friskhet. framför allt betonar de att det faktiskt går att bli helt fri från en ätstörning, oavsett hur långvarig sjukdomen varit. sådana berättelser behövs som motvikt mot mycket annan äs-litteratur!

nu tror jag att jag ska se förra avsnittet av solsidan, som jag missade i fredags. har nyss upptäckt tv4 play, sent omsider :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar