lördag 20 mars 2010

äntligen...


...som gert fylking brukar säga. äntligen är våren här, i allafall för en dag. 9 plusgrader, strålande sol och en tillhörande frisk vårvind. jag har suttit ute och njutit av att lyssna på porlandet från allt smältvatten, fåglarnas ivriga drillande och sorlet från promenerande människor som tagit sig ut. blundat och insupit vårdofter och atmosfär. tagit del av livets rikedom, här och nu utan en tanke på nästa ögonblick.
imorgon har de lovat snö, men den dagen den sorgen. just idag är det vår!
tog en promenad ner till centrum med en kompis och spontanshoppade en ny vårjacka. det är olikt mig, att handla någonting utan att först ha tänkt igenom köpet och funderat på om jag verkligen behöver eller är värd det. våren lättar upp för både kropp och sinne.
är hemma hos föräldrarna på middag ikväll. hockey på tv, kvartsfinaler, och som infödd och uppvuxen timråbo måste jag göra pappa sällskap framför matchen och släppa fram min patriotiska ådra.
rötterna går aldrig ur.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar