måndag 19 april 2010

glassäsongen, here i come!

igår slog jag till på årets första gb glass. hade siktat in mig på att prova en av magnums nyheter, temptation fruit eller temptation chocolate, men det visade sig att jag inte hade tillräckligt mycket pengar på fickan för dem. 22 kr för en glasspinne! det är inte klokt vad dyrt det har blivit med glass. tyckte det inte var längesen en daimstrut, den största i glassortimentet, kostade 16 kr... det blev i allafall en cornetto jordgubb, och den satt fint den med. annars har jag haft sandwich som min stående favorit en längre tid, och det är den nog ett tag till. men då räknar jag inte med kul- eller mjukglass, för ingenting slår det! ser framemot att glassäsongen nu har satt igång. i sommar ska jag verkligen tillåta mig att njuta av alla glass, och inte köra på det"säkra" kortet sorbet.
inte alls samma behagliga temperatur ute idag som det varit förra veckan. försökte sätta mig ute och läsa en stund, men gav upp efter att ha huttrat en stund i blåsten och nu sitter jag med fleecetröja på inomhus för att få upp värmen igen. nej, man ska jag svettas in våren. det är lätt att klä av sig för fort. särskilt här vid havet blåser det kyliga vindar långt in på vårkanten, och man luras att tro att det är varmare än vad det är när man tittar ut och ser att det är soligt.
efter lunch ska jag cykla iväg till äldrecentrum och spela bingo med gamlingarna. dags att sätta fart med matlagningen nu, med andra ord!
önskar alla en bra start på veckan!

glasskarta från 1985

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar